Lolita

Tocmai am terminat de citit romanul lui Vladimir Nabokov – ,,Lolita” si trebuie sa va spun ca nu prea mi-a placut, dar asta este doar parerea mea. Am inteles ca este vorba despre o poveste de dragoste, mai bine zis despre un alt fel de dragoste,  insa aceasta iubire este intre un profesor si o fata de 12 ani. Subiectul e destul de controversat: profesorul Humbert Humbert devine obsedat sexual de Dolores Haze. 

Profesorul sta in gazda, se indragosteste de fata gazdei, iar pentru a nu se desparti de ea, se va casatori cu mama fetei. Dar, mama fetei moare, iar el devine tutorele ei, si vor incepe impreuna o calatorie cu masina prin America, calatorie de-a lungul careia, el va abuza sexual de Dolores folosind tot felul de somnifere si recomepense.

Este un clasic al literaturii secolului XX, iar numele de ,,Lolita” a inceput sa fie utilizat pentru a descrie o fata precoce din punct de vedere sexual. Desi nu mi-a placut in mod deosebit subiectul cartii, am apreciat stilul scriitorului, care, prin felul sau de a prezenta intamplarile, iti trezeste empatia pentru personajul principal, iar in unele cazuri, tu ca si cititor ajungi sa ii gasesti scuze comportamentului deviant al lui Humbert, si chiar sa ii si justifici unele din actiunile sale.

Va las pe voi sa aflati cum se termina povestea Lolitei! 

image description

image description

Lasă un răspuns

