The Martian: book & movie

 

Tot aseară am văzut și The Martian, și dacă Goosebumps nu m-a impresionat prea mult, acesta cu siguranță a făcut-o!

Un film foarte bun ce combină aventura cu drama și comedia, și care îl are în prim plan pe Matt Damon. Să vă povestesc un pic despre el: Mark Watney (Matt Damon) este un astronaut care se află într-o misiune pe Marte împreună cu un echipaj. Dar, în timpul unei furtuni, Mark este considerat mort, și restul echipajului pleacă spre pământ, fără el.

Însă, surpriză!!! Mark trăiește și își dă seama că este singur pe Marte. La fel ca Robinson Crusoe naufragiat pe o insulă și departe de civilizație, Mark începe să exploreze împrejurimile, se apucă de cultivat cartofi și încearcă să ia legătura cu NASA.

La rândul lor, cei de pe Pământ, încearcă și ei să găsească soluții pentru a-l aduce pe Mark acasă, iar echipajul din care făcea parte, după ce află că prietenul lor trăiește, pun și ei la cale un plan pentru a-l recupera.

Deși se vor ivi tot felul de probleme, într-un final Mark este salvat și revine pe Pământ!

Mi-a plăcut filmul mult, pentru că spune o poveste interesantă despre supraviețuire pe pământ ostil, prieteni, speranță și dorința de a trăi, care e mai presus de orice altceva.

Dintre replicile celebre ale lui Mark, cred că aceasta mi s-a părut cea mai tare:

Mark Watney: I’ve been thinking about laws on Mars. There’s an international treaty saying that no country can lay claim to anything that’s not on Earth. By another treaty if you’re not in any country’s territory, maritime law aplies. So Mars is international waters. Now, NASA is an American non-military organization, it owns the Hab. But the second I walk outside I’m in international waters. So Here’s the cool part. I’m about to leave for the Schiaparelli Crater where I’m going to commandeer the Ares IV lander. Nobody explicitly gave me permission to do this, and they can’t until I’m on board the Ares IV. So I’m going to be taking a craft over in international waters without permission, which by definition… makes me a pirate. Mark Watney: Space Pirate.

Filmul merită văzut și cu siguranță o să vă placă! So, have fun and watch the movie 😉

MARȚIANUL –  CARTEA

the-martian_1_fullsize

De obicei mai întâi citesc cartea și abia apoi văd și filmul (în cazul în care s-a făcut un film după cartea respectivă), dar de data aceasta am făcut lucrurile taman invers 😀 am văzut filmuL, mi-a plăcut destul de mult, și abia apoi mi-am cumpărat cartea și am citit-o 🙂

Ca de fiecare dată, cartea mi s-a părut mult mai bună decât filmul, deși scenariul filmului a respectat în mare măsură acțiunea cărții. Deci, cartea e scrisă de Andy Weir, a apărut la Editura Paladin și are în jur de 420 de pagini. 

Deși în marea parte a cărții am citit despre tot felul de chestii științifice (pe care sincer nu le-am înțeles decât pe jumătate – nu mi-a plăcut chimia și nici fizica în școală…de aia m-am dus eu la filologie 😀 ), am și râs mult pentru că replicile lui Watney sunt super haioase și are un simț al umorului foarte bine dezvoltat, în condițiile în care el este abandonat pe Marte! 

Așa că, dacă nu ați citit cartea până acum, ar trebui să o faceți pentru că merită! 

Have fun & read a book 😉

 

Lasă un răspuns

