Eu sunt Malala

bookpic-5-eu-sunt-malala-49208

Mi s-a mai întâmplat și cu alte cărți, să mă apuc de ele și să le termin într-o singură zi, dar pentru că e început de an, am zis că merită menționat acest aspect. Vinovată de acest lucru se face cartea ,,Eu sunt Malala”, pe care am primit-o cadou de la soțul meu drag, căruia îi mulțumesc că îmi cumpără mereu câte o carte cadou 🙂

E povestea fetiței Malala, o tânără în vârstă de 10 ani, care locuiește cu familia ei în regiunea Swat, Pakistan, o zonă stăpânită de talibani. Spre deosebire de restul fetelor, Malala a fost învățată încă de mică să spună lucrurilor pe nume și să-și exprime liber opiniile. Nu o să vă spun prea multe despre ea, pentru că nu vreau să vă stric plăcerea de a o citi și descoperi singuri 🙂

O să mai adaug doar că Malala Yousafzai este cea mai tânără căștigătoare a Premiului Nobel pentru Pace, datorită campaniei pe care a început-o ea. Deși viața ei în Pakistan era dificilă și mereu exista amenințarea cu moartea la orice pas, Malala a militat încă de la o vârstă fragedă pentru educația fetelor și dreptul fiecărui copil la educație. Ea a apărut și într-un documentar despre educație realizat de către cei de la New York Times. Să știți că merită văzut și documentarul!

Cartea m-a impresionat, mi-a plăcut nu mult, ci foarte mult. La urma urmei nu contează vârsta, etnia sau religia; toți suntem oameni și avem aceleași drepturi, chiar dacă unii încearcă să ne înăbușe din fașă visele, speranțele și idealurile noastre. Important e să spunem mereu ceea ce credem și să luptăm pentru ceea ce vrem.

Și ca să fac o paranteză, pentru că tot are legătură cu educația, astăzi sunt atât de mulți cei care nu mai merg la școală sau renunță imediat după ce termină liceul, iar unii chiar mai devreme. E trist că noi avem școli, și putem merge liberi pe stradă pe drumul spre școală, și alegem totuși să nu o facem…. Și apoi citim despre Malala, cea care trăiește într-o țară care îi refuză dreptul la educație, iar ea luptă pentru a putea merge la școală, înfruntând talibanii, terorismul și moartea.

Un gând despre &8222;Eu sunt Malala&8221;

Lasă un răspuns

