Alba ca zăpada

 

Am mai încercat eu să fac prăjitura Alba ca zăpada și altădată și a fost un eșec total și hotărâsem să nu îmi mai bat capul cu ea. Dar nu știu ce îmi veni zilele astea și m-am pus pe treabă; am căutat rețete pe net, prin reviste și până la urmă am găsit o rețetă care mi s-a părut destul de ușoară și explicată pe înțelesul meu, într-o carte veche de bucate, care era rătăcită prin biblioteca mea.

Ingrediente pentru aluat (vor ieși 4 foi):

*La mine au ieșit doar 3 pentru că prima foaie am reușit să o stric 😀

  • 2 ouă
  • 6 linguri de zahăr
  • 12 linguri ulei
  • 12 linguri lapte
  • 650 g făină
  • 1 pliculeț amoniu pentru prăjituri/sau un pliculeț de praf de copt
  • 1 praf de bicarbonat de sodiu
  • 1 praf de sare
  • 3 lingurițe de esență de lămâie

Ingrediente pentru cremă:

  • 1200 ml lapte
  • 12 linguri de făină
  • 7 linguri de zahăr
  • 1 praf de sare
  • coaja de la o lămâie
  • zeama de la o lămâie și jumătate
  • 250 g unt

Prepararea foilor:

  1. Mai întâi vom mixa ouăle cu sarea și zahărul, după care adăugăm treptat uleiul, laptele și esența și amestecăm.
  2. Făina se amestecă fie cu amoniu/fie cu praful de copt, și se adaugă treptat în compoziție.
  3. Frământăm aluatul și îl lăsăm la cald 30 de minute.
  4. Împărțim aluatul în 4 părți egale, pregătim foile și le coacem pe dosul unei tăvi (pe care ați pus hărtie de copt) timp de 5 minute, la foc mediu. 
  5. Lăsăm foile la răcit.

Prepararea cremei:

  1. Într-un vas vom amesteca făina, zahărul, sarea, coaja de lămâie și 200 ml de lapte rece.
  2. Punem laptele rămas pe foc și când se înfierbântă îl vom turna treptat peste compoziție, amestecând mereu.
  3. Punem compoziția pe foc, și amestecăm până vom obține consistența unei budinci.
  4. Când e gata, acoperim vasul cu folie și o dăm la răcit.
  5. Când budinca e rece, vom adăuga untul topit și zeama de lămâie și vom mixa până se omogenizează.
  6. În tavă vom așeza prima foaie și vom adăuga crema, și vom continua așa până terminăm foile și crema.
  7. Acoperim tava cu folie alimentară și o lăsăm să se răcească vreo 4 ore! Peste tava acoperită nu uitați să puneți o greutate pentru a o presa!

wall-sticker-pofta-buna-wbb022

Lasă un răspuns

