Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor

cele-cinci-limbaje-de-iubire-ale-copiilor_1_fullsize

Autor: Gary Chapman, Ross Campbell

Anul apariției: 2011

Editura: Curtea Veche

Nota mea: 5/5

Gary Chapman, consilier matrimonial, este cunoscut datorită seminariilor sale despre problemele de familie pe care le desfășoară în întreaga Americă. Ross Campbell este psihiatru și un reputat consilier în relațiile dintre părinți și copii. 

Nu am citit multe cărți de parenting, de fapt cred că aș putea să le număr folosindu-mă doar de degetele de la o mână…dar printre preferatele mele se numără și ,,Cele 5 limbaje de iubire ale copiilor”. Nimeni nu s-a născut învățat, și nici un copil nu vine la pachet cu un manual de instrucțiuni (deși ar fi util, după părerea mea 😀 ). Oricum, revenind la cartea de față, am citit-o, mi-a plăcut, este utilă și am învățat câte ceva din ea. Dacă aveți copii sau veți avea în viitorul apropiat, cred că ar trebui să citiți această carte, pentru că cei doi autori încearcă să ne învețe (nu că nu am ști, dar nu strică niște sfaturi venite de la persoane avizate 😀 ) cum să le arătăm copiilor dragostea noastră necondiționată. 

Potrivit autorilor, dragostea față de copii (și nu numai) poate fi exprimată prin intermediul celor 5 limbaje, iar aceste limbaje sunt: mângâierile fizice, cuvintele de încurajare, timpul acordat, darurile și serviciile. Fiecărui limbaj îi este dedicat câte un capitol în care ni se prezintă exemple și modalități de exprimare a dragostei printr-un limbaj specific. Prin intermediul lor comunicarea dintre părinte și copil devine mai eficientă, copilul se simte iubit și reacționează pozitiv la sfaturile părinților. Primind iubirea de care au nevoie, copiii vor crește frumos și vor deveni adulți responsabili și echilibrați.

O carte bună, plină de sfaturi utile, pe care cred că ar trebui să o citească fiecare părinte, și nu numai! O recomand cu drag!

,,Un copil care se simte iubit, adică un copil cu un rezervor emoţional plin, este unul cu care te poţi înţelege”.

primary_image

Lasă un răspuns

